“8 ve 12. sınıfların okula gelmesi engellenmeli”
– “8 ve 12. sınıfların okula gelmesi engellenmeli”
Konular yer almasa bile sınav öğrencileri okula gelmelidir.
İSTANBUL – Deprem felaketinin ardından eğitim hayatında da değişikliğe gidilmesi gerekti. Özellikle 8. ve 12. sınıf öğrencilerinin gireceği sınavlarda 2. dönem bahislerine yer verilmemesi kararının alındığını belirten Adil Kurt, sınav döneminde çocuklarımızın eğitimlerinin okullarda devam etmesi gerektiğini söyledi. söz konusu.
Deprem nedeniyle eğitim ve öğretimde aksama olmaması için bazı değişikliklere gidildi ve 15 gün depremin etkileriyle karşı karşıya kalan çocuklar 2 hafta gecikmeyle ikinci döneme başladı. Uğur Okulları Sınav ve Yayınlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, 8. ve 12. sınıf öğrencilerini doğrudan etkileyen “2. dönem konuları sınavlarda yer almayacak” kararının eğitimde aksamalara neden olabileceği konusunda uyarıda bulunarak değerlendirmelerde bulundu. ikinci aşama ve sınav dönemi öğrencileri hakkında.
İkinci periyotta depremden doğrudan etkilenen çocuklara nasıl yaklaşılması gerektiğine dair görüşlerini aktaran Adil Kurt, ilişkilerin acıma duygusu içermemesi gerektiğini söyledi. Kurt, öğretmenlerin bu konuda duyarlı davranması gerektiğini ve çocukların akran zorbalığına karşı gözetim altında olması gerektiğini belirtti.
“Bilgi zinciri kırılmamalı”
İkinci dönemin 15 gün gecikmeyle başlamasının öğretmenler tarafından telafi edilebileceğini ancak ‘çocukların kafasında ne kaldı’, ‘gerekli mi’ gibi bahislere dikkat edilmesi gerektiğini hatırlatan Tekrarlansın’ diyen Kurt, “Öğretmenler 15 gün önce başlayacakları yerden müfredata başlayacaklar. Büyük ihtimalle 36 haftayı tamamlayacak şekilde eğitimler düzenlenebilir. Doğru bilgilerle devam edebilmek için aradaki boşluk kapatılmalıdır. kapatılmalı ve bilgi zinciri kırılmamalıdır.Bilgi zincirleri 15 gün içinde kırıldığı için öğretmenler öncelikle çocukların bu ara dönemde neler hatırladıklarını ve neler yaptıklarını sorgulayarak ilerlemeli ve gerekirse süreçte bazı konuların üzerinden geçilmelidir. İlk periyod.” söz konusu.
“8 ve 12. sınıfların okula gelmesi engellenmeli”
Öğrencilerin sınav döneminde yaşayacakları sorunlardan bahseden Kurt, “2. aşamanın 8. ve 12. sınıflar için sınavlara dahil edilmemesinin yanlış olduğunu düşünüyorum” şeklinde önerilerde bulundu:
“Çünkü bu derslerin ikinci yarıyılında üniversitelerin ve liselerin altyapısını ilgilendiren konular var. Öğrenciler sınava girmedikleri için çalışamayacaklar. En büyük tehlike 8. sınıf öğrencilerinin birinci yarıyıl çok çalışması. sömestr ve bazıları yazdan beri çalışıyor çok iyi bildiğini zannedebilir geri kalan 3 aylık bilgi birikimini sıcak tutmazsa bildiğini zannettiği bir süre içinde büyük sorunlar yaşar ve yaşamayacak Okula gelin. Diğer en büyük tehlikelerden biri de çocukların okula gitmemesi. Okula gitmeleri gerekiyor. Okulda öğretmen ve yöneticiler bu çocuklara yönelik pekiştirme programları hazırlıyor ve çocukların okula gelmelerini sağlıyor.”
“Bunun için rehberler 8. sınıf öğrencileri için bir okul seçmeli ve hedeflerini belirlemeli. Şu anda girdikleri sınavda yüzdelik dilimin neresinde ve hangi durumda olduklarını görmeli ve onlara özel bir plan yapmalıdır. Her öğrenci o yüzdelik dilime göre nasıl çalışması gerektiği konusunda.”
“12. sınıf öğrencisi şimdi ağustos ayında yapacağı tercihi yapsın da deneme sınavlarından aldığı puanlarla yüzdelik dilimini görsün. Gideceği okula göre değerlendirmeli, 3 aylık süresi var. Okullar tedbir almalı bu 3 aylık süreci nasıl değerlendirelim çocukların yanında olalım çocuklarımızın amacına sadık olması lazım unutma en keyifli eğitim okulda verilen eğitimdir. “
“İlmi eksik olanlar şanslı olur”
Tekrar etme imkanı olanlar için bu sürecin iyi değerlendirilmesi gerektiğini söyleyen Kurt, sözlerini şöyle tamamladı:
“Özellikle eksik bilgisi olan ve çok başarılı olamayan öğrenciler için çok güzel bir fırsat doğdu. Tekrar etme şansları olacak. Kendine çok güvenen öğrenci okula gelmezse diğer çocukların bilgisi dağılacak. onlardan daha taze.Gerekirse okulda çalışsınlar.Okulu asla ihmal etmeyin.Eğitim zinciri kırılmasın bu senenin 12.sınıf öğrencileri en şanssız öğrenciler.Bu öğrenciler 9. ve 10.sınıflarda pandemi yaşadı, gittiler 11. sınıfta okul, 12. sınıfta ikinci dönem yok.Önlem almazsak üniversiteye gitmeleri çok zor olur.Çocukların gerekli altyapı ve bilgi ile donatılması gerekiyor.