Teknoloji

Yapay Zeka Nereye Gidiyor?

AI artık müzik yazıyor, web siteleri tasarlıyor, Salvador Part stilinde fotoğraflar çekiyor, Kendrick Lamar gibi rap yapıyor. Ve yapay zekanın hızlı gelişimi hakkındaki manşetler burada bitmiyor.

Yapay zeka, yaratıcı dünyaya aktif olarak yeni bir giriş yapıyor ve sanat, müzik ve fotoğrafçılık alanındaki yetenekleri şimdiden hem hayranlık hem de endişe uyandırıyor. Midjourney sınır ağının görüntüleri şaşırtıcı ve yaratıcılık için yeni olanaklar sunuyor. Yapay zeka zaten reklamcılıkta tam potansiyeliyle kullanılıyor. Asıl soru buradan geliyor: Bundan sonra tasarımcılara ve yaratıcılara yer var mı?

Son zamanlarda birçok farklı yapay sınır ağı ortaya çıkmıştır. Ya son kullanıcıların tüm sorularına yanıtlar üretirler, karmaşık matematiksel soruların çözülmesine yardımcı olurlar ya da tamamen metinsel girdilerle eksiksiz sanat eserleri yaratırlar. İnsanlar bölünmüştür; Bazıları alarma geçiyor, yapay zekayı durdurmak için dilekçeler veriyor, bazıları da kendileri gibi düşünen insanlarla yapay sınır ağlarını engellemek için kendi çıkarları doğrultusunda topluluklar oluşturuyor.

Gelişim şimdi durmadı. Midjourney v5 ve Stable Diffusion v2, o kadar ayrıntılı görüntüler oluşturabilir ki, onları fotoğraflardan veya tasarımcıların çalışmalarından ayırt etmek neredeyse imkansızdır. Bunları oluşturmak için gereken metinler kısalıyor, sınır ağlarının ne demek istediğimizi çabucak anladığı bir yerdeyiz, Stable Diffusion ve Midjourney zaten fotoğraflara daha okunaklı metin koyma yeteneğine sahip, el ve parmak çizmeyi kusursuz bir şekilde öğreniyorlar. kurgusal karakterlerin ve ünlülerin yüzlerini de çizebilir.

Yapay zekayı iş akışlarına dahil etmeye başlayan dijital reklam platformu Reliz’in Türkiye yöneticisi Ozan Tekin, “Herkese hitap eden bir yer olmaya devam edeceğine inanıyoruz. Esnekliğimiz ve sürekli değişen dış koşullara uyum sağlama yeteneğimiz, hem kreatif departmanımızın hem de tüm şirketimizin başarısındaki en önemli faktörlerden biri olmaya devam edecektir. “Yapay zekanın tasarım ekibimiz tarafından akıllı ve ustaca kullanılmasının üretkenliğimizi artıracağına ve iş akışlarımızı optimize edeceğine inanıyoruz.”

Reliz’in yaratıcı departmanından Oleg Sheryakov, insanların yeni teknolojileri nasıl kullanacaklarını öğreneceklerini ve yapay zeka ile çalışma konusunda farkındalık kazanacaklarını düşünüyor:

“Ekibimiz zaten sinir ağlarını kullanıyor. Bundan faydalanarak özel tasarımlar, karakterler, görseller ve kişiye özel reklam metinleri oluşturuyoruz. Nasıl yeni fikirler üretebiliriz üzerine toplantılarımızda yapay zekayı kullanıyoruz. Müşterilerimiz için ürettiğimiz içeriklerin kalitesini artırmak için böyle bir sinerjiden faydalanıyoruz.”

Teknoloji doğrudan insanların yaratıcı potansiyellerinin ve sezgilerinin yerini almayacak gibi görünüyor çünkü şirketler teknolojinin sunduğu fırsatları çalışanlarının yaratıcı yaklaşımları ile birleştirme çabası içinde olacaklar. Teknolojik inovasyonda ön planda olan ve güncel trendleri yakalayabilenler daha hızlı ve verimli içerik üretebilecekler.

Gizem gibi görünen şey aslında kolaydır: değişim konusunda esnek olmak. Yapay zekayı mevcut ekiplerinizin işleyişine entegre edebilmeyi düşünmeniz ve yapay zekayı kullanarak en iyi sonuçları almaları için insanları eğitmeniz gerekecek. Bu durumda yapay sınır ağları, tasarımcıların her zaman yardımına koşacak bir ortak olarak konumlandırılmalıdır. Yapay zekanın geliştirilmesi ve entegrasyonu kesinlikle çalışma şeklimizi değiştirecek, ancak korkulacak bir şey yok.

Yeni teknolojileri benimseyen ve onlarla işbirliği içinde hareket eden tasarımcılar, yeni fırsatların kapılarını aralayabilir ve başarılarını daha da üst seviyelere çıkarabilirler.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

tuzlukcuhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu